Gasten zijn de beste ambassadeurs van uw B&B. Positieve reviews maken het verschil tussen een volle en een lege kalender. Maar hoe zorgt u ervoor dat gasten enthousiast zijn en de B&B met een 5-sterren beoordeling verlaten? Hieronder een paar praktische tips voor een nog hogere review score.
Personaliseer de ervaring
Leer uw gasten kennen en pas de service daarop aan. Een verjaardagskaartje, een lokale tip of een speciaal ontbijtje kunnen een wereld van verschil maken. Zorg bij gezinnen voor kindvriendelijke tips, maak het voor stellen extra romantisch of komt er iemand met een hond? Zorg voor een lekker hondenkoekje. Geen gast is hetzelfde.
Goede communicatie
Houd uw gasten op de hoogte van belangrijke informatie, zoals de aankomsttijd, parkeergelegenheid en lokale evenementen. En beantwoord vragen en opmerkingen van uw gasten zo snel mogelijk. Geeft de gast feedback? Neem zowel positieve als negatieve feedback serieus en leer ervan!
Verras uw gasten
Organiseer bijvoorbeeld een wijnproeverij, een kookworkshop of een rondleiding door de omgeving. Of zorg voor iets extra’s, denk aan kleine attenties zoals een flesje water of wijn, een versgebakken koekje bij het inchecken of een welkomstpakket met lokale producten.
Moedig gasten aan om een review te schrijven
Stuur na het verblijf een persoonlijke e-mail waarin u de gast bedankt en vraagt om een review. Maak het de gast gemakkelijk, verwijs in de e-mail naar de verschillende reviewplatforms met bijvoorbeeld een link en geef duidelijke instructies.
Nog beter is het om persoonlijk tijdens het verblijf te vragen om een review, gasten nemen tijdens een goed verblijf graag de moeite om een review te schrijven of te typen. Eenmaal thuis blijft het er vaak bij. Maak het ze ook hier gemakkelijk, zorg bijvoorbeeld voor een QR code die de gast kan scannen waarmee ze direct op de goede plek zijn voor het schrijven van de review.
Monitoren en analyseren
Lees alle reviews regelmatig en reageer op zowel positieve als negatieve reviews op een professionele manier. Zoek naar patronen in de reviews om te zien waar u verbeteringen kunt aanbrengen.
Het verbeteren van de reviews van uw B&B is een investering in de toekomst van uw bedrijf. Door bovenstaande tips te implementeren, creëert u een onvergetelijke ervaring voor uw gasten en dit zorgt voor meer positieve mond-tot-mondreclame.